09 de gener 2008

Dur un casc integral o un "orinal"



A tots ens sembla més còmode dur un "orinal" en comptes de dur un casc integral.Sabeu voltros què si duis un "orinal" i teniu un accident el què us pot pasar? Ara us anomenaré un grapat de coses com: Primer de tot sofrir la mort, si no es mor, es pot causar pèrdua de memòria, danys cerebrals irreversibles, traumatismes, etc... Creis que té molta seguretat, a que sí?...Ara si es du posat un casc en condicions, ben, col·locat i ben estret :També es pot morir, depèn del grau d'accident,però ja hi ha menys possibilitats que si no es du bé.A més, ja no es pot perdre la memòria perquè l'impacte el reb tot el casc.També es tenen menys posibilitats de patir danys cerebrals ineversibles, etc.
I ara, creieu que té més seguretat que '' l'orinal ''?

El percentatge de morts portant l'orinal en un accident frontal sol ser el del 100% i amb un casc integral sol reduir-se fins al 50%.

En la meva opinió jo duria el casc integral per la meva salut i per que els pares també puguin estar un pocs més tranquils, jo sempre me'l possaré, ara qui no vulgi posarse'l anira a compte se el risc que causa posar-se "l'orinal".

També si volem què és redueixi el nombre de persones que porten "l'orinal" l'hem d' incrementar el nivell de seguretat, és a dir: més controls policials, facilitar la compra del casc, i fomentar el seu ús per tot arreu.
Més avall incloem una foto d'els dos models de casc el de l'esquerra és l'integral,el de la dreta l'orinal... només mirant la fotografia podem observar la protecció que ens donarà l'un i l'altre.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

hola, jo trob que tothom ha de dur un casc homologat"integral",si,a l'estiu fa molta calor i fa molta vessa de dur casc integral, però tant a l'estiu o tant a s'hivern pots tenir un accident.
jo, per exemple l'any passat vaig tenir un accident bastant gran, no anava ràpid, però anava per un camí de asfalt vell on no hi ha molt de tràfic, per mala sort a una curva, venia un cotxe, però ni ell ni jo ens varem veure, El cotxe venia bastant ràpid i no el vaig poder esquivar i em vaig anar directe cap a sa paret, una paret de bolcs, vaig quedar 10 metres més envant d'on vaig tenir l'accident, vaig quedar devora sa paret,estava inconscient, em vaig despertar a l'hospital, els meus pares estaven molt asustats però millor que estiguin asustats que plorant, com m'hages passat si no hagés duit el casc. El meu casc estava fet pols, tenia retxes per tot, sobretot em va impactar tres retxes que tenia just davall sa visera (on hi ha sa boca) d'almenys uns 3mm de profunditat, no o pareix per es molt.
Si no hagés duit el casc crec que jo no estaria aquí.

Admin alex ha dit...

Jo crec que el més convenient és dur casc integral.Ja que és l'únic que et protegeix totalment el cap.L'orinal només es protegeix la zona de dalt del cap,i si el dus sense lligar no serveix per a res perquè en caure de la moto surt volant i per tant no et salva de res, només serveix per treure les possibles multes de trànsit.
Fa uns dies,concretament dijous,quan tornava d'entrenar i com de costum anava en moto,a una corba em va patinar i vaig caure.Anava aviadet i vaig rodolar per terra.La moto no es va fer gaire cosa,a part d'unes retllades.En aixecar-me del terra em vaig treure el casc,i aquest tenia tot el costat dret ratllat.Vaig comprendre que si no hagués duit aquest casc les retllades superficials del casc s'haurien converit en una greu ferida al meu cap! Però cal afegir que el casc sol no pot salvar-te la vida,tambè cal que tu tenguis esment.

M.eugenia ha dit...

Estic totalment d'acord amb que s'ha de dur casc integral, però de que serveix dur-lo sense pasar-lo del tot ni fermat? Persuposat de que no ens salvara la vida, ni cap ferida pel cap. Pel que servira es perque el casc surti volant i danyi a una altre persona o vehicle, l'unic que fan es posar el nivell de perill més alt.

maar ha dit...

S'ha de dur casc integral, és molt necessaria, hi ha gent que pensa que pel fet de dur el casc passat ja està no et passara res, però no es així i o vaig comprovar fa uns mesos. Anava amb un amic amb la mota i vaig caure, duia el casc integral posat, però no el duia ajustat, i cuan vaig caure em va pujar fins al nas.Amb axo podem veure que s'ha de dur fermat i ames regulat segons la mida de cada persona perque fuig igualment si no el dus regulat com toca... Poset l'integral i ja que i ets encara que et faci vessa, fermatel com toca no i perdras res! ;)